ردیف
|
سیــــاست ها
|
ذینفعان کلیدی
|
1
|
راهکارهای کلان برای جلب رضایت و مشارکت ذینفعان کلیدی (بیماران/ همراهان، کارکنان، بیمه های طرف قرارداد و ...)
|
|
الف
|
بهبود مستمر امکانات رفاهی مرکز با اولویت دستورالعملهای ارتقاء هتلینگ برنامه ی تحول نظام سلامت بمنظور تامین حداکثر رفاه برای مراجعین
|
بیماران،همراهان، مراجعین
|
ب
|
رسیدگی بموقع و شفاف به شکایات،انتقادات ، پیشنهادات و تقدیر های مراجعین با استفاده از روشهای مختلف بمنظور برقراری ارتباط مستمر با مراجعین و استفاده از بازخوردهای آنها در ارتقاء خدمات
|
بیماران،همراهان، مراجعین ، کارکنان
|
ج
|
توانمند سازی مستمر کلیه ی کارکنان در راستای ارتقای مهارتهای ارتباطی و رفتاری بمنظور رفتار شایسته ی ایشان با مراجعین
|
بیماران،همراهان، مراجعین ، کارکنان
|
د
|
فراهم نمودن کلیه ی تجهیزات و امکانات پزشکی مورد نیاز بمنظور تامین تمامی نیازهای بیمار بنحوی که نیازی به مراجعه به مراکز دیگر برای دریافت خدمات مختلف مراقبتی ، تشخیصی و درمانی نداشته باشند
|
بیماران،همراهان، مراجعین
|
ه
|
ایجاد تعامل سازنده با سازمانهای بیمه گر بمنظور تحقق کامل درآمدها و جلوگیری از کسورات و همچنین انعکاس موارد به دانشگاه جهت پیگیری
|
سازمانهای بیمه گر، امور مالی
|
و
|
تعامل سازنده با کارشناسان ستادی دانشگاه بمنظور بهره گیری از نظرات مشورتی و تسهیل روابط برون بخشی و رفع مشکلات مرکز
|
مسئولین واحدها
|
2
|
راهکارهای کلان برای ارتقای ایمنی بیمار، مدیریت خطا و خطر و بهبود مستمر کیفیت
|
|
الف
|
ترویج فرهنگ ایمنی بیمار بنحوی که کلیه ی کارکنان ایمنی را وظیفه ی اصلی خود بدانند.
|
بیماران،همراهان، مراجعین ، کارکنان
|
ب
|
ترویج فرهنگ گزارش خطا بنحوی که کارکنان بدون هیچ واهمه ای خطا ها را بمنظور برنامه ریزی جهت کاهش احتمال تکرار وقوع آنها گزارش نمایند
|
کارکنان
|
ج
|
نهادینه نمودن برنامه ریزی پیشگیرانه بمنظور مدیریت خطر در حوزه های مختلف
|
مسئولین واحدها ، سایر کارکنان
|
د
|
نهادینه نمودن نگرش سیستمیک و سوق دادن سازمان به سمت سازمانی یادگیرنده بمنظور ایجاد نگرش فرا واحدی در کلیه ی کارکنان و تلاش مستمر آنها در تحقق رسالت بیمارستان به بهترین نحو ممکن
|
کارکنان
|
3
|
راهکارهای کلان برای جذب و بکارگیری و توانمند سازی نیروی انسانی
|
|
الف
|
آموزش مستمر کارکنان بمنظور کسب توانمندیهای لازم برای انجام امور محوله
|
کارکنان
|
ب
|
تامین نیروی انسانی توانمند و کافی بمنظور ارائه ی خدمات شایسته
|
تیم مدیریت اجرایی، دانشگاه علوم پزشکی
|
ح
|
استفاده از تمامی راهکارهای ممکن بمنظور انگیزش کارکنان جهت ارتقای روحیه ی آنها و ایجاد حس تعلق سازمانی
|
کارکنان ، مسئولین واحدها
|
د
|
نهادینه نمودن نظام خود کنترلی بمنظور ایجاد نظارت درونی در کارکنان بنحویکه نیازی به استفاده از کنترل های بیرونی نباشد
|
تیم مدیریت اجرایی ،مسئولین واحدها
|
4
|
راهکارهای کلان برای جلب مشارکت سازمانهای مردم نهاد و خیرین، تامین کنندگان مالی، سازمانهای مرتبط و ...
|
|
الف
|
حمایت کامل از سازمانهای مردم نهاد و تسهیل امکان حضور آنها در عرصه ی خدمت رسانی به بیماران
|
سازمانهای مردم نهاد،خیرین، کارکنان مرکز
|
ب
|
برنامه ریزی و نظارت بر جذب کمک های مردمی بصورت متمرکز
|
سازمانهای مردم نهاد،خیرین، کارکنان مرکز
|
ج
|
هدایت کمک های مردمی
|
سازمانهای مردم نهاد،خیرین، کارکنان مرکز
|
د
|
اتخاذ شیوه ها و روشهای موثر تبلیغی – ترویجی
|
سازمانهای مردم نهاد،خیرین، کارکنان مرکز
|
ه
|
شفاف سازی و اعتماد سازی
|
سازمانهای مردم نهاد،خیرین، کارکنان مرکز
|
و
|
ساماندهی بانک اطلاعاتی جامع خیرین و نیکوکاران
|
کمیته خیرین
|
ز
|
برگزاری همایش ها و جلسات با دعوت از کلیه خیرین و نیکوکاران به منظور ترویج و تبلیغ سنت حسنه انفاق و تکریم خیرین
|
سازمانهای مردم نهاد،خیرین، کارکنان مرکز
|