واحد مدیریت اطلاعات سلامت بیمارستان امام علی (ع) شهرستان رودان
مسئول واحد مدارک پزشکی شرح وظایف: · برنامه ریزی برای برقراری سیستم استاندارد درواحد های تابعه واحد مدارک پزشکی. · تقسیم کار بین پرسنل تحت سرپرستی ونظارت برنحوه صحیح عملکرد ایشان. · برقراری ارتباط منظم با پزشکان، مسئولین بخشها وسوپروایزران. · ایجاد انگیزه درپرسنل به منظور بالا بردن کیفیت کارها. · کنترل پاسخگویی به مکاتبات اداری وپاراف نامه ها. · برنامه ریزی برای ایجاد بایگانی استانداردجهت پاسخگویی سریع به ارباب رجوع. · ارائه گزارشهای منظم ازفعالیت واحد های تابعه مدارک پزشکی به ریاست بیمارستان. · تشکیل ماهیانه کمیته مدارک پزشکی وحضور درجلسات و کمیته های بیمارستانی . · سعی در بکارگیری واستفاده از تکنولوژیهای جدید دربخش مدارک پزشکی. · تقسیم کار بین کارکنان با توجه به پست سازمانی و کنترل امورمحوله به کارکنان. · ارزیابی مستمر عملکرد بخش وپیگیری جهت رفع نقایص واحدهای تابعه. · ارزیابی ماهیانه کارکنان ازلحاظ کاری واخلاقی · تعیین شرح وظایف وحدود اختیارات منشی بخشها ونظارت بر عملکرد آنها. · آموزش پرسنل تحت سرپرستی وانجام نیاز سنجی آموزشی با توجه به دستورالعمل های مربوطه. · انجام سایرامور محوله که ازسوی ریاست بیمارستان ابلاغ می شود.
واحدپذیرش شرح وظایف : · کسب دستور وبرنامه کار از سرپرست مربوطه. · اخذ مشخصات صحيح از بيماران و ثبت دقيق و کامل اطلاعات هويتي و بيمه اي بيمار در HIS بیمارستان. · آگاهي از بيمه هاي طرف قرارداد بيمارستان و رعایت کلیه موارد خواسته شده از سوی سازمانهای بیمه گر طرف قراردادو چک نمودن تاريخ اعتبار دفترچه بيمه در هنگام پذيرش. · اخذ رضایت آگاهانه جهت درمان واعمال جراحی از بیماران با درنظر گرفتن جنبه های قانونی. · کنترل رعایت استانداردهای برگه دستور بستری وهماهنگی با پزشکان وتهیه گزارش به مسئول مربوطه. · آشنائي با سيستم نوبت دهي بيمارستان. · کنترل تعداد بيماران سرپائي تا حد نصاب. · رعايت اصول اخلاقي در ارتباط با مراجعين و همکاران. · انجام کلیه امور محوله طبق دستور ما فوق در حیطه شرح وظایف شغلی.
واحد بایگانی شرح وظایف مسئول بایگانی:
· دریافت پرونده کامل از واحد ترخیص. · تنظیم اوراق پرونده بر اساس استاندارد وحذف اوراق اضافی از پرونده. · بایگانی صحیح پرونده در قفسه ها. · تلاش جهت رعایت اصول محرمانگی با رعایت اصول واگذاری پرونده بیماران. · بازیابی وتحویل پرونده به درخواست کننده گان طبق قوانین ودستورالعمل بیمارستان. · پیگیری جهت بازگشت پرونده هایی که تحویل بایگانی نشده اند. · قبل از ارائه کپی پرونده، احراز صلاحیت فرد متقاضی و اخذ درخواست کتبی از درخواست کننده کپی پرونده. · شمارش اوراق پرونده قبل از ارسال پرونده به خارج از فضای بایگانی مدارک پزشکی وکنترل آن در زمان تحویل. · پاسخگویی به کلیه مکاتبات ونامه های مراجع قانونی وذیصلاح با هماهنگی مسئول واحد مدارک پزشکی. · مشخص نمودن پرونده هایی که زمان امحا آنها فرا رسیده (مطابق دستورالعمل بخشنامه ها). · کنترل نهایی پرونده قبل از فایل ورفع نقایص آنها. · تهیه گزاش کتبی از عملکرد ماهیانه بایگانی به مسئول واحد مدارک پزشکی. · نظارت و کنترل بر ورود و خروج تعداد پرونده ها(پرونده های بلاتکلیف ،کنسلی ،فراری و....) · پیگیری وکنترل تعداد پرونده های تشکیل شده با تعداد پرونده های تحویلی از واحد ترخیص. · انجام کلیه امور محوله طبق دستور مافوق در حیطه شرح وظایف شغلی.
واحد آمار شرح وظایف : · پیگیری و تکمیل آمار و اطلاعات بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی. · جمع بندی و آنالیز آمار کلیه بخش های کلینیکی، پاراکلینیکی. · تهیه شاخص های آماری از قبیل درصد اشغال تخت- تخت روز- میانگین اشغال تخت و غیره به تفکیک بخش ها و کل بیمارستان . · تهیه نمودارهای آمار بیمارستانی. · ارائه گزارشات آماری حاصل از تحلیل نتایج بدست آمده از اطلاعات. · پاسخگویی به سازمانهای خارج بیمارستانی در مورد آمارهای درخواستی بعد از هماهنگی با مسئول بخش و مدیر / ریاست بیمارستان. · پاسخگویی به واحدهای درون بیمارستانی در مورد آمارهای درخواستی بعد از هماهنگی با مسئول بخش و مدیر / ریاست بیمارستان. · ارسال آمار به مراکز ذیربط تحت پوشش دانشگاه. · جمع آوری و نگهداری اطلاعات مربوط به بیماران فوت شده. · انجام سایر امور محوله که درحیطه شرح وظایف اداره مدارک پزشکی می باشد و از سوی مسئول مربوطه ابلاغ می شود.
واحد کد گذاری بیماریها شرح وظایف : · مطالعه دقیق پرونده بیماران، بخصوص اوراق پذیرش، خلاصه پرونده وشرح حال وعمل جراحی، جهت کددهی اصولی. · استفاده از کتب کد ICD جهت کدگذاری بیماری ها و کدگذاری اقدامات جراحی و علل خارجی. · ثبت کلیه کدهای بیماری ها و اقدامات استخراجی در HIS بیمارستان. · رعايت اصول اخلاقي و حفظ اسرار بيماران. · انجام سایر امور محوله که توسط مسئول واحد، و درحیطه شرح وظایف دپارتمان مدارک پزشکی می باشد. *****************************************************************
آمار سال 1395 بیمارستان امام علی (ع) شهرستان رودان
کل تخت فعال : 96 داخلی : 21 اطفال : 23 مراقبت های ویژه قلبی : 6 اورژانس : 13 جراحی عمومی : 21 جراحی چشم : - زنان وزایمان: 6 -----------------------------------------------------------------------------------
درصد اشغال تخت بیمارستان در سال 93
|




